CHASSE PATATE 2020
  • Home
  • Wie zijn wij?
  • LEDEN
  • Planning
  • Blog
  • Sponsors
  • Contact
  • Fotoalbum

Opitter 27/2/22

2/28/2022

0 Comments

 
Een frisse start, dus maar snel de berg naar As op om het warm te krijgen.
Na een platte band van Lorenzo leek wel niet iedereen evenveel motivatie te hebben om zich terug op gang te trekken. Jean liet het niet aan zijn hart komen en begon aan een redelijk lange blok op kop.
Peter en Timmy hadden hun mtb  op stal gelaten. Hun treks waren echter in een mist van nevel gehuld.
Dat is toch het verschil tussen man en vrouw. Een vrouw kan veel dingen tegelijk zoals zich de kinderen in bad steken en de was uithangen en zich ondertussen klaar maken om te gaan fietsen. Maar een kater hebben en toch gaan fietsen dat is iets wat enkel een man kan.
Over die treks gesproken, er zijn er nog een aantal die zo’n machine hebben maar dat op zondag op stal blijft. Al wordt er zo’n fluo gele aan redelijk snelheid regelmatig gesignaleerd oa in Lanaken. Is er een come back in de maak?
Die come back was er wel voor Roger en Pedro die na een tijdje afwezigheid hun rentree maken en daarmee al een eervolle vermelding in het verslag verdienen.
Nu moet ik rekening houdend, met de commentaar op een verslag van een paar weken geleden ,wel opletten wat ik over wie schrijf, uit vrees voor sancties. En dat in geval van sancties vaak de onschuldige burger slachtoffer is, dat ondervindt Ives  nu dagdagelijks. Poetin raak je er niet mee, maar een schoonmoeder voor onbepaalde tijd op je dak krijgen, hoe graag je ze ook mag hebben,  is een sanctie die kan tellen.
Maar goed we waren aan het fietsen. In Opglabbeek waar we de trui van onze sponsor moesten laten zien, had Mark B zich op kop gezet. Op zijn blok zat iets meer rek als op die van Jean.  De wind speelde ons de ganse rit parten. Gelukkig was er nog Danny die zich erg verdienstelijk maakte op de terugweg vanuit Heppeneert. Zo Danny, je staat erin.
Op weg naar huis zijn we Michel en Timmy kwijt gespeeld, nav een plaspauze. Zij dachten we rijden dat gat wel even toe.  Maar als je nergens de weg kent …..
We kijken ernaar uit om volgende week de wegen in het zuid limburgse heuvelland op te zoeken.
 
Deelnemers: timmy, Rene, Lorenzo, Jean, Danny, Mark b, Peter H, Roger, Rony, Pedro, Michel, Ronny B voor een half uur, Ives, Peter  
Oh ja nog even voor ik het vergeet. Als er iemand tijdens een fietstocht in Holland een occassie veegwagen ziet staan, meldt dit even aan Timmy. Fietsend Maasmechelen zal u dankbaar zijn.
0 Comments

Vliermaal 13/2

2/14/2022

0 Comments

 
in Aan het vertrek was er het nodige animo. Roos maakte haar entree op een splinternieuwe Specialized, en als je dan als laatste aankomt heeft iedereen je natuurlijk gezien, waarmee ik absoluut niet wil beweren dat dit de bedoeling was. Dus maar snel vertrokken met de wind pal op de neus.  in Rekem draaiden we af langs residentie Crab om in Molenberg omhoog te gaan. Voorbij Stalken was er even paniek achterin in het peloton. Roos vond de knop niet om haar drinkbus te unlocken. Blijkbaar een nieuwe optie van Specialized.We gaven haar tijd tot in Munsterbilzen om het probleem op te lossen. Zoniet zouden we haar daar  moeten laten
Via Bilzen reden we naar Hoeselt.  Op kop van de groep  was het zwoegen,  van achter was het freewheelen.
Even was er verwarring toen we niet zeker waren of we de eerste of tweede straat rechts moesten nemen. Timmy nam de eerste, Eddy de tweede, maar uiteindelijk bleek het dezelfde straat te zijn. Via Hoeselt ging het over glooiende wegen naar Vliermaal.
Bij momenten was het hard duwen, maar met  het  gebabbel van Mieke in steun,  kreeg je de indruk dat je een relaxed zondagsmiddags familie fietstochtje over de dijk aan het maken waart. Timmy speelde af en toe aanhangwagen bij Jean. En dan waren we alweer terug in Hoeselt. Even werd de optie om het rondje hoeselt , schalkhoven, vliermaal, diepenbeek, romershoven hoeselt nog eens te doen geopperd. Maar Karel herinnerde zich uit zijn jeugdjaren dat rondjes in die regio serieus in de kleren kunnen kruipen. Dus nog even door het veld  en dan werd de terugweg aangevat. Nog 2 pittige klimmetjes te gaan in Rijkhoven en Spouwen.
En dan werden we met de wind in de rug op sleeptouw genomen door Mieke en Roos, wat een talenten of was het puur haantjesgedrag. Ronny en Timmy namen over en hielden het tempo strak. Zo strak dat Timmy voorbij Gellik even het veld ging ploegen. Geen nood echter, net zoals Marco met de tractor grond opwerpt bij mij op de straat zo vlogen de stukken grond ons om de oren. Op een vloek waren we dan ook in Maasmechelen.
Het ritje had blijkbaar iedereen gesmaakt, beter als altijd de hollander hoorde ik zeggen. Dit “altijd de hollander” wil ik even nuanceren in die zin dat er voor de mensen die altijd mee gaan zeker de nodige variatie voorzien is.  
 
In de sjeur was er een geanimeerde discussie over koprijden in de wind of met de wind in de rug, wattages versus hartslag, snelheid, … Tijdens de rit viel het duidelijk op dat er mensen van in de start op kop willen rijden aan een tempo in functie van de groep, terwijl anderen zich sparen en wegsteken voor hun moment van glorie om dan koers te maken.
Dit is een discussie die al jaren meegaat.  Hoe je het draait of keert elke vogeltje zingt zoals het gebekt is.  En volgens onze voorzitter, een muziekkenner bij uitstek, bestaat de kunst erin om in al dat gezang,  om de symfonische stukken en de solisten in harmonie te krijgen zonder dat de een de andere overheerst. Is dat niet mooi gezegd! Voor diegene die er nog aan twijfelt voor Michel is trouwens alles goed.
 Deelnemers,
Vrouwen eerst Mieke, Roos, en dan  Karel, Timmy, Rony, Jean, Rene, Eddy, peter H, Frank en Peter A.
 Speciaal voor de mensen die ondertussen naar hun voeten gekregen hebben van hun partner dat ze alleen maar aan fietsen denken en valentijn vergeten zijn, is de rit zo uitgetekend dat je dit aan je partner kan presenteren.  Een hartje is niet gelukt maar met de nodige verbeelding ziet hij of zij er 2 valentijnvierende en kussende potvissen in.

Picture
0 Comments

    Auteur

    Korte introductie:

    De verslaggeving van de ritten gebeurt  door Mark J en Peter A.  Zij geven een persoonlijke interpretatie  van hetgeen zich tijdens een rit afspeelt. Wil je in een positieve zin vermeld worden, spreek hen aan, geef hen een pintje na de rit en wie weet. 

    Archief

    February 2026
    January 2026
    October 2025
    September 2025
    August 2025
    July 2025
    June 2025
    May 2025
    April 2025
    September 2024
    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    September 2020
    July 2019

    RSS Feed

Proudly powered by Weebly
Photo from strandloper
  • Home
  • Wie zijn wij?
  • LEDEN
  • Planning
  • Blog
  • Sponsors
  • Contact
  • Fotoalbum